O Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana (Mitma) aprobou o proxecto de ampliación e humanización da ponte da Pasaxe (estrada AC-12), sobre a ría do Burgo, e de adaptación das ligazóns adxacentes, na provincia da Coruña. O proxecto corresponde á primeira fase das actuacións e as obras contan cun orzamento estimado de 31,3 millóns de euros, segundo informa o ministerio, que indica que “proximamente” se publicará a resolución de aprobación correspondente no Boletín Oficial do Estado (BOE).
Tras esta aprobación, o departamento continúa coa redacción do proxecto de construción que define a actuación “co grao de detalle necesario para facer factible a súa construción e explotación”. Unha vez apróbese devandito proxecto de construción, procederase a licitar as obras, destaca. A ponte da Pasaxe, sobre a ría do Burgo, constitúe unha infraestrutura fundamental na mobilidade da área metropolitana da Coruña. Une os municipios da Coruña e Oleiros e está situado na estrada AC-12, a vía de acceso á cidade da Coruña desde a N-6.
Con 40 anos de antigüidade e unha lonxitude total de 225 metros, conta con 3 carrís por sentido de circulación para os case 90.000 vehículos que circulan diariamente. A actuación sobre esta ponte vaise a acometer en dúas fases, unha primeira de ampliación do viaduto sobre a ría do Burgo e adaptación das ligazóns adxacentes, e outra segunda para o cuarto nivel na ligazón da Pasaxe (A Coruña) e paso inferior na glorieta de Santa Cristina (Oleiros).
O obxecto do proxecto desta primeira fase é a construción dunha nova estrutura (viaduto) paralela á existente, inmediatamente ao norte da actual, para aumentar a capacidade e mellorar as condicións de explotación da estrada. Segundo a resolución de aprobación definitiva do trazado, a lonxitude do novo viaduto será de 235 metros, constará de 4 vans (distancia entre apoios) e terá unha anchura de 25 metros.
A plataforma conxunta formada coa ponte existente, cun ancho total de 50 metros, albergará oito carrís de circulación e dous corredores peonís e ciclistas, de 6,5 metros de ancho cada un. “Con iso mellorarase a integración urbana da estrutura existente e mellorarase a seguridade viaria dos vulnerables”, resalta o ministerio.
A ampliación de capacidade da ponte e os seus nós adxacentes beneficiará tanto á propia AC-12 como á Avenida de Alfonso Molina (AC-11), coa que conflúe na súa estribo A Coruña, as vías con maiores tráficos nos accesos á cidade, e ás estradas autonómicas AC-173 e AC-174, coas que conflúe no estribo Oleiros.
“Esta actuación contribuirá á mellora da contorna urbana da área metropolitana da Coruña sumándose a outras catro actuacións que xa están en marcha nesta zona, como son as obras xa licitadas da remodelación de Alfonso Molina, o proxecto de integración ambiental desta mesma avenida, xa na súa fase final de redacción, e as obras en execución da pasarela de Pedralonga na AC-11 (contando estas dúas últimas actuacións co financiamento dos fondos europeos) e a nova ligazón do Solymar na AC-12 en Perillo (Oleiros)”, conclúe.