InicioMOV. SOCIAISO Planetario da Coruña viaxou polo ceo de África

O Planetario da Coruña viaxou polo ceo de África

Publicada o

Por editor

Fermosa viaxe realizada no marco das actividades de difusión e integración social que realiza a ONG coruñesa Ecodesarrollo Gaia. Este pasado sábado, en colaboración coa Asociación Astronómica Ío e a Casa das Ciencias, tivo lugar unha visita ao Planetario que incluíu unha viaxe polo ceo africano observando as estrelas desde o montañas do Atlas marroquí, as dunas do deserto de Mauritania ou as costas de Senegal e Nixeria.

Os grandes protagonistas foron as preto de 70 persoas inmigrantes de Senegal, Nixeria, Marrocos, Mauritania e moitos outros lugares, xente que vén regularmente ás clases de apoio impartidas pola ONG para aprender a nosa lingua e tradicións.

Durante a visita ao Planetario estiveron acompañados de xente voluntarios da organización (profesores, persoal sanitario e outros colaboradores), así como por membros da Asociación Astronómica Ío, que organizaron esta actividade para promover a integración dos inmigrantes na cidade e á súa vez difundir coñecemento científico, cultural e histórico.

“Estamos orgullosos de poder utilizar a ciencia como ferramenta para aprender a coñecernos mellor e compartir momentos cos nosos novos veciños”, indica Alejandro Cardesín, un dos
promotores desta actividade, que traballa como científico para a Axencia Espacial Europea e Colabora aquí como voluntario da ONG.
Martin Pawley, do Grupo Astronómico Ío e
organizadora da sesión do Planetario, engade que “a astronomía é algo que nos une a todos, e podemos usalo para aprender uns sobre os outros e compartir as nosas tradicións”.

Despois de ver o museo, celebraron un xantar conxunto no parque de Santa Margarita a cargo de Ecodesarrollo Gaia. “Levamos máis de 20 anos dedicados á integración dos inmigrantes na nosa cidade, ademais de prestar axuda sanitaria e educativa en Senegal”, indica Guillermo Fernández-Obanza, coordinadora da ONG, que suma esta iniciativa a outras moitas que leva a cabo a organización tanto na cidade da Coruña como na localidade senegalesa de Yoff-Tonghor.

Os segredos do ceo a través das civilizacións

Dende o centro nos explican un pouco a viaxe polo ceo do hemisferio sur: “O Osa Maior e outras constelacións que observamos no hemisferio norte teñen a significado moi diferente na cultura africana. As “Tres Marías” do famoso cinto de Orión converterse, para os pastores das praderías senegalesas, nun escenario de campesiños de a sabana, onde un pastor persegue polo ceo nocturno a un ladrón que lle roubou o burro, que apoiaba a toda a súa familia”.

Esta e outras historias da astronomía serven como vehículo para viaxar e coñecer a cultura da diferentes civilizacións desde África profunda ata Exipto, Grecia, Roma e Europa occidental. Antes de ter móbiles, reloxos e calendarios, o movemento da lúa, o sol e as estrelas dirixían a vida tanto dos pobos celtas en Galicia como dos pastores de Senegal.

ÚLTIMAS

Atopan mortas en menos de media hora a dúas persoas de idade avanzada na Coruña

Dúas persoas de idade avanzada foron localizadas mortas nos seus domicilios en menos de...

A XXIX Carreira Alternativa fomenta este domingo a inclusión con máis de 1000 participantes

A Coruña acollerá este domingo, 28 de abril, a edición número 29 da Carreira...

Publicado un catálogo antolóxico do pintor Cheché Martín, xogador de equipos como o Deportivo e o Barcelona

O Concello da Coruña acolleu este xoves a presentación dun catálogo antolóxico do pintor...

O festival Mar de Mares converterá A Coruña en xuño na “capital mundial dos océanos”

O festival Mar de Mares converterá á cidade da Coruña en xuño na "capital...

DEIXAR UN COMENTARIO

Please enter your comment!
Please enter your name here